09:13 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ثبات اقتصادی

شبکه توزیع و تولید کالاها نظارت‌پذیر می‌شود
نماد برتر- سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از بررسی نحوه‌ نظارت پذیر کردن شبکه تولید و توزیع کالاها و رفع معایب موجود به منظور بازگرداندن ثبات اقتصادی به بازار در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی خبر داد.
شرکت بزرگ حاضر در بورس رتبه اعتباری بلند مدت +A گرفت
نماد برتر- شرکت برزگ بورسی ملی مس برای نخستین‌بار با ارزیابی رتبه‌بندی اعتباری پایا، رتبه اعتباری بلندمدت +A با دورنمای باثبات و رتبه اعتباری کوتاه‌مدت A۱ را دریافت کرد.
راه حل مشکل معیشتی کارگران در دوران کرونا
نماد برتر- یک مقام کارگری بر لزوم حفظ اشتغال و امنیت شغلی نیروهای کار در ایام کرونا تاکید کرد و با اشاره به تاثیر نوسان نرخ ارز بر سفره کارگران از شورای عالی کار خواست تا برای افزایش قدرت خرید خانوارهای کارگری به موضوع دستمزد ورود کند.
بازار سهام چین به مدار صعودی بازگشت
نماد برتر- بازار سهام چین در نخستین روز کاری هفته با روند افزایشی همراه شد؛ در حالی که سرمایه گذاران نسبت به ثبات اقتصادی در دومین افتصاد بزرگ دنیا امیدوارتر شده اند.
وعده های بورسی قالیباف و برنامه ریزی سال پایانی دولت / آشنایی ۳۰ ساله
نماد برتر- رئیس مجلس با اشاره به آشنایی ۳۰ ساله با بازارسهام، تاکید بر استقلال بورس و برنامه ریزی برای سال پایانی دولت ، وعده داد بازارسرمایه در برنامه هفتم توسعه لحاظ و خواسته های فعالان پیگیری شود.
حداقل دستمزد در تمام مناطق باید رعایت شود
نماد برتر- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است ورود به موضوع مزد منطقه ای به شکل دستوری ممکن نیست و تمام کشورها ابتدا حداقل دستمزد را مورد توجه قرار داده و پس از آن در سایه ثبات اقتصادی به مزد منطقه ای ورود کرده اند.
زیرساختها برای تعیین دستمزد منطقه ای فراهم نیست
نماد برتر- یک فعال حوزه کار شکل گیری بخش خصوصی قدرتمند در کشور را پیش نیاز تعریف مزد منطقه ای دانست و گفت: زمانی که حداقل های زندگی کارگران و هزینه های معیشت آنها را پذیرفتیم می توانیم به بحث مزد منطقه ای ورود کنیم.
تقویت لیر با عقب نشینی بانک مرکزی ترکیه
نماد برتر-تصمیم بانک مرکزی ترکیه با افزایش نرخ بهره باعث تقویت ارزش لیر شد.
تشکیل کمیته مدیریت نقدینگی در بانک مرکزی
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت نقدینگی گفت: خوشحالم به مردم بگوییم نقدینگی کنترل شده و در ۵ ماهه ابتدایی امسال رشد پایه پولی ۴ درصد و رشد نقدینگی ۱۲ درصد بوده است.
موشکافی دلیل نابسامانی بازار مسکن از زبان یک عضو کمیسیون عمران
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که یکی از مشکلات اصلی مسکن در کشور تبدیل مسکن و خودرو به کالاهای مبادله ای است و این امر باعث شده تقاضای سرمایه ای مسکن نسبت به تقاضای مصرفی آن افزایش فاحشی داشته باشد که بحران پیش آمده را رقم زده است‌.
افزایش سهم خودرو از تورم کل در ۲ ماه اخیر
نماد برتر- با توجه به افزایش اخیر قیمت خودرو، یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در طول سال ۱۳۹۸ سهم خودرو از تورم کل با نوسان همراه بوده است، اعلام کرد: در ابتدای سال جاری سهم خودرو از تورم کل به عدد ۶.۶۳ رسیده که با توجه به افزایش قیمت آن با افزایش همراه بوده است.
رشد اقتصادی تضمین‌کننده رفاه مردم نیست
نماد برتر- یک اقتصاددان با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی تضمین‌کننده رفاه مردم نیست، تصریح کرد: باید یک بستر مناسب برای رشد اقتصادی فراهم شود و با فراهم کردن یک محیط قابل اعتماد و پیش‌بینی‌پذیر از نظر اقتصادی برای سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی، آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری در کشور ترغیب کنیم تا به رشد اقتصادی برسیم.
دلار عقب ماند
پایگاه خبری راد: شاخص دلار امروز ۰.۱ درصد کاهش یافت.
دولت برای رکود آینده مسکن چه برنامه‌ای دارد؟
پایگاه خبری راد: قیمت مسکن پس از آن‌که سر به فلک کشید، ظاهرا با توقف رشد در کلانشهرها مواجه شده و حالا دولت باید برای رکودی که کارشناسان زمان آن را چهار تا پنج سال عنوان می‌کنند برنامه داشته باشد؛ تولید مسکن استیجاری، شکستن قیمت زمین و ارایه مشوق به سازندگان از جمله پیشنهادات کارشناسی است.
حذف چند صفر جواب می‌دهد؟!
پایگاه خبری راد: حذف صفر از واحدهای پولی، موضوع جدیدی نیست و پیش از این ۱۹ کشور از برزیل گرفته تا هلند و ترکیه آن را انجام داده‌اند. تجربه این کشورها نشان‌دهنده موفقیت در برخی از آنها و شکست در برخی دیگر است. در این بین در برخی کشورها صفرها از پول‌های ملی چندین بار حذف شدند؛ همچون برزیل که در شش مرحله ۱۸ صفر حذف کرد و در برخی از کشورها نیز این اقدام با اصلاحات ساختاری اقتصادی دیگر جواب داد که این مدل مشابهت بیشتری با شرایط اقتصادی ایران دارد.